Köpvillkor
Betalningsmetod
Vi på tapeterochtyger.se strävar alltid efter att det ska vara enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla hos oss. Vi samarbetar med Klarna som erbjuder kortbetalning, faktura, delbetalning samt direktbetalning. Mer information och fullständiga villkor om klarnas betalningssätt hittar du på Klarna.com.
Leveransvillkor
• Vi levererar endast inom Sverige
• Normal leveranstid är 2–5 arbetsdagar
• Du kommer att få en avisering i brevlådan eller som sms när du kan hämta ditt paket
• Vi debiterar en fraktkostnad på 59kr
• Vi debiterar en kostnad på 150kr vid ej uthämtat paket
Beställningsbekräftelse
När vi har fått din beställning skickar vi dig ett bekräftelsemail med information om din beställning. Gör det för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser bra ut. Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara beställningsbekräftelsen som innehåller ditt kund- och ordernummer om du behöver kontakta oss. Om du vill avbryta eller ändra din beställning, kontakta gärna vår kundservice så snart som möjligt.
Returer
Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från och med att du tagit emot varan.
Förutsatt att:
• Förpackningen är obruten
• Att du själv står för returavgiften (59kr)
Såhär returnerar du:
- För att få en förbetald returetikett och retursedel maila info@tapeterochtyger.se (mailet ska innehålla ordernummer)
- Fyll i dina uppgifter på retursedeln
- Packa varan/varorna noga (gärna i paketet den levererades i)
- Lägg i retursedeln tillsammans med dina varor
- Klistra på returetiketten på paketet.
- Lämna in hos närmsta ombud (Behåll inlämningskvitto)
- Om du betalat via klarna kan du enkelt pausa din faktura vid en retur. Använd klarnas app eller gå in
på klarna.se. Fakturan justeras och aktiveras igen när vi tagit emot och registrerat din retur. - Så snart vi har tagit emot din retur så får du ett bekräftelsemail från oss. Din faktura justeras hos klarna
och skickas på nytt till dig via e-post. Din eventuella återbetalning görs direkt till ditt konto som du
använde vid köpet. Räkna med 5-10 arbetsdagar från det att du har skickat din retur till oss tills dess du
får en bekräftelse samt återbetalning från oss.
Reklamation
Tapeter och Tyger följer gällande lagar angående reklamation i Sverige. Om varan är skadad eller på något annat sätt felaktig ska den reklameras. Tapeter och tyger ersätter då med en ny vara eller pengarna tillbaka. Observera dock att en uppsatt vara normalt är en godkänd vara och att eventuell reklamation eller anmärkning ej godkänns.
Vi ersätter inte några extra kostnader som kan uppstå på grund av att en produkt är skadad, felaktig eller defekt, till exempel extraarbete eller materialkostnader. Det är upp till kunden att kontrollera produkten innan den installeras. Vi ersätter inte för felaktiga installationer. Om tvist uppstår, kommer rekommendationerna från Konsumentverket att följas.
Vi säljer alla produkter med tre års rätt till klagomål enligt konsumentköplagens (1990: 932). Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast initialfelet, det vill säga fel som finns i produkten vid leverans.
Transportskada
Om du redan vid avhämtning av leveransen upptäcker skadan, ska du EJ ta emot godset, utan lämna det på utlämningsstället.
Färger/Bilder
Färgåtergivningen på tapeten på bilden kan skilja sig från verkligheten samt se annorlunda ut genom olika bildskärmar.
Personuppgifter
Vi hanterar samtliga personuppgifter med sekretess och vi lämnar inte ut uppgifter till tredje part, vidare följer vi dataskyddsförordningen (GDPR) i Sverige. Mer information hittar ni här: https://www.datainspektionen.se/lagar–regler/dataskyddsforordningen/
Frågor?
Har du andra frågor angående köpvillkor eller något helt annat, tveka inte att kontakta oss på info@tapetochtyger.se eller 033-289 290.